Ampumatoiminta

Kaikki Joensuun Reserviläisten ampumatoiminta on valvottua ja ohjattua.
Mikäli aikoo hankkia ns. lyhyen aseen (pistooli, revolveri), on aselaissa vaatimus siitä, että on harrastanut ammuntaa ohjatusti kahden vuoden ajan. Lisätiedot Mikael Hartikaiselta.

Ilmoita puheenjohtajalle tai sihteerille, kun osallistut kilpailuihin, mieluummin kuvan kanssa, niin saamme tulokset yhdistyksen nettisivuille kaikkien nähtäväksi.

SRA vuorot pyörivät kesäisin oman porukan kesken, osallistumiseen vaaditaan todistus turvallisen ampujan kurssin suorittamisesta. Lisätietoa JoeRes SRA:n toiminnasta saa Jukka-Pekka Nevalaiselta tai Otto Nyholmilta.

Noljakka, pienoispistooli

Ohjattuja ammuntoja järjestetään joka tiistai Noljakan sisäampumaradalla os. Noljakankaari 1, Joensuu (kaliiperirajoitus .22).

Yhdistyksen jäsenten käytettävissä on pienoispistooleja patruunakorvausta vastaan. Patruunoita voi ostaa paikan päältä.

Hammaslahti, pienoispistooli, pistooli, haulikko ja kivääri

Pyhäselän Metsästäjät ry:n hallinnoimalla Hammaslahden ampumaradalla os. Rikasteentie 118, Hammaslahti, voi ampua pistooleilla, haulikoilla ja kivääreillä.

Hammaslahden ratamaksun (20e) voi maksaa tilille: FI92 4108 0010 4563 93
Viestikenttään ”ratamaksu 2022”. Tämä oikeuttaa radan käytön itsenäiseen harjoitteluun.
Yhdistyksen ohjatuilla vuoroilla tutustuminen on ilmaista. Yhdistyksen kiväärejä ja pistooleita voi lainata ilmaiseksi, patruunamaksu peritään. Patruunoita voi ostaa paikan päältä.
Pistooli- ja pienoiskivääriammunnat pistooliradalla (viisi paikkaa), varothan ampuessasi hirviradan laitteita! Kivääriammunnat 100m radalla. Porttiavaimen radalle voit lunastaa Honkavaaran Gulf-asemalta os. Honkakaarre 2, Hammaslahti. Esitä Reserviläisliiton kortti Gulfin kassalla hakiessasi avainta. Avain palautettava joko Gulfille tai annettava paikan päälle jääville ampujille. Reserviläisliiton kortti myös esitettävä ampumaradalla, mikäli sitä kysytään. Katso myös radan säännöt ja ampuma-ajat jäljempänä!
Ampumaradan sallitut ampumisajat:

Arkipäivisin ma-pe saa ampua kaikilla radoilla klo 8.00 – 20.00 välisenä aikana. Arkilauantaisin radoilla saa ampua seuraavasti

– pienoiskivääri- ja pistooliradalla klo 10.00 – 18.00

– kivääriradalla sekä hirviradalla klo 10.00 – 16.00

– haulikkoradoilla klo 10.00 – 16.00

Sunnuntaisin radoilla saa ampua seuraavasti

– pienoiskivääri- ja pistooliradalla klo 10.00 – 18.00

– kivääriradalla klo 11.00 – 15.00

– haulikkoradoilla klo 11.00 – 15.00

Ampuminen on kielletty kaikilla radoilla juhlapyhinä.

Sunnuntaisin saa juhlapyhiä lukuun ottamatta järjestää kilpailuja klo 10.00 – 18.00 välisenä aikana.

Äänenvaimentimella varustetuilla aseilla on lupa ampua kaikilla radoilla arkipäivisin ma-pe klo 8.00 – 20.00 välisenä aikana, arkilauantaisin klo 10.00 – 18.00 välisenä aikana ja sunnuntaisin juhlapyhiä lukuun ottamatta klo 10.00 – 18.00 välisenä aikana.